biologie VO
biologie VO
  • Home
    • Practica
  • Alernatieve opdrachten
  • Bovenbouw vmbo
    • Woordenlijst
    • K1 Orientatie op leren en werken
    • K 2 Vaardigheden
      • 1.1 Basisvaardigheden
        • 1.1.1. Tekeningen maken
        • 1.1.2. Tabellen, grafieken en rekenen.
        • 1.1.3. Onderzoeken en verslagen maken
        • 1.1.4. Werken met de microscoop
        • 1.1.5. Determineren
        • 1.1.6. Practica
    • K3 Leervaardigheden
    • K4 Cellen, weefsels en organen
      • K4 1.1. Levenskenmerken
      • K4 1.2 Bouw van een cel
      • K4 1.3 Cellen van een bacterie
      • K4 1.4 Cellen van schimmels
      • K4 1.5. Cellen en weefsels
      • K4 1.6. Fotosynthese
      • K4 1.7. Voortgezette assimilatie
      • K4 1.8. Dissimilatie
      • K4 1.9. Van cel tot orgaanstelsel
    • K5 Bacteriën en schimmels.
      • 1.1. Schimmels en bacteriën.
      • 1.2. Hygiene en conserveren
      • 1.3. Biotechnologie
    • K6 Plant en dier
      • 1.1. Determineren
      • 1.2. Skelet en bewegen
      • 1.3. Ademhaling bij dieren.
      • 1.4. Verschillende eters
      • 1.5. Voortplanting bij dieren
      • 1.6.Overlevingsstrategieen
      • 1.7.Bouw van zaadplanten
      • 1.8.Zaden
      • 1.9. Bollen en knollen.
      • 1.10. Wat gebruik je van planten
      • 1.11. Plantenweefsels
      • 1.12.Planten en hun omgeving.
      • 1.13. Relaties tussen organismen
      • 1.14. Voedselweb en voedselketen
      • 1.15. Biotisch en abiotisch
      • 1.16. Determineren en ordenen.
    • K7 Mensen en hun omgeving.
      • 1.1. Afhankelijk van de natuur
      • 1.2. Land en tuinbouw
      • 1.3. Milieuvervuiing
      • 1.4. Duurzaamheid
      • 1.5. Milieubeleid over de grenzen.
    • K8 Stevigheid en beweging
      • 1.1. Het geraamte
      • 1.2. Beenverbindingen.
      • 1.3. Spieren.
      • 1.4. Lichaamshouding.
    • K9 Lichaam in stand houden
      • 1.1. Voedingsmiddelen en voedingsstoffen
      • 1.2. Energie en gewicht
      • 1.3. Verteren
      • 1.4. Spijsverteringsstelsel
      • 1.5. Uitscheiding
      • 1.6. Verslaving
      • 1.7. Genotmiddelen
      • 1.8. bloed en lymfe
      • 1.9. Hart en bloedsomloop
      • 1.10. Hart en vaatziekten
      • 1.11. Ademhalingsstelsel
      • 1.12. Longziekten
      • 1.13. Medicijnen/geneesmiddelen
    • K10 Bescherming
      • 1.1. De huid
      • 1.2. Infecties bacterien en virussen
      • 1.3. Geslachtsziekten
      • 1.4. Overige ziekten.
      • 1.5. Gezond leven.
    • K11 Zintuigen.
      • 1.1.Prikkels en impulsen
      • 1.2. Horen
      • 1.3. Kijken
      • 1.4. Ruiken en proeven
      • 1.5. Zenuwstelsel
      • 1.6. Hersenen
      • 1.7. Hormonen
    • K12 Generaties
      • 1.1. Levensfasen
      • 1.2. Man en vrouw
      • 1.3. Seksualiteit en voortplanting
      • 1.4. Menstruatiecyclus
      • 1.5. Bevruchting bij mensen
      • 1.6. Zwangerschap
      • 1.7. Voorbehoedmiddelen
      • 1.8. Voortplanting bij zaadplanten
      • 1.9. Eenslachtig of tweeslachtig
      • 1.10. Vruchten en zaden
      • 1.11. Ongeslachtelijke voortplanting
    • K13 Erfelijkheid en evolutie
      • 1.1. Erfelijke eigenschappen
      • 1.2. Mitose en meiose
      • 1.3. Monohybride en dihybride kruisingen
      • 1.4. Stambomen
      • 1.5. Erfelijkheidsadvies
      • 1.6. Evolutie
    • V1 Bescherming en antistoffen
      • 1.1. Antigenen/antistoffen
      • 1.2. Inenten
      • 1.3. Bloedgroepen
      • 1.4. Auto immuunziekten
    • V2 Gedrag.
      • 1.1. Wat is gedrag
      • 1.2. Sociaal gedrag
      • 1.3. Leren
  • Biologiefilmpjes
    • Biologiefilmpjes 1
      • Wat is biologie?
      • Ademhaling
      • Afweer
      • Bacteriën en schimmels
      • Biologische reacties/lichaam in stand houden
      • Bloed en bloedsomloop
      • Cellen, weefsels en organen
      • Drugs
    • Biologiefilmpjes 2
      • erfelijkheid
      • Evolutie
      • Gedrag
      • Planten
      • Regeling
      • Stevigheid en beweging
      • Ordening
      • Vaardigheden
      • Voeding en vertering.
      • Voortplanting
  • Havo/Vwo 3
    • De ontwikkeling van de wetenschap, inleiding
      • De ontwikkeling van wetenschappelijk denken
      • Benaderingswijzen
      • Het experiment
      • Het ontstaan en de houdbaarheid van een theorie
    • Van groot naar klein
      • De cel
      • Celkenmerken
      • Celorganellen
      • Celdeling
      • Generatiewisseling
      • Weefsels
      • Van organen naar orgaanstelsels
    • Erfelijkheid
      • Herhaling
      • De basis
      • Mendel, kruisingen en nog meer.
      • Toegepaste genetica
      • Vragen en opdrachten
    • Evolutie
      • Het ontstaan van het leven
      • Ontwikkeling van het leven
      • Ordening van soorten
      • Evolutietheorieen
      • Vragen en opdrachten
    • Taxonomie
      • Archaea en bacteria
      • Eukaryoten- schimmels
      • Eukaryoten - plantenrijk
      • Eukaryoten - dierenrijk
        • Eencellige dieren
        • Sponzen
        • Holtedieren
        • Wormen
        • Weekdieren
        • Stekelhuidigen
        • Geleedpotigen
        • Gewervelden
          • Vissen
          • Amfibieen
          • Reptielen
          • Vogels
          • Uitdagingen
          • Zoogdieren
    • Ecologie
      • Wat is ecologie?
      • Belang van fotosynthese
      • Relaties tussen organismen
      • Voedselweb en voedselketen
      • Voedselweb en voedselketen
      • Biotisch en abiotisch
      • De koolstofkringloop
      • De stikstofkringloop
      • Afhankelijk van de natuur
      • Land en tuinbouw
      • Milieuvervuiing
      • Duurzaamheid
      • Milieubeleid over de grenzen.
      • Verschillende eters
      • Overlevingsstrategieen

Maak jouw eigen website met JouwWeb

© 2020 - 2025 biologie voor het voortgezet onderwijs
Powered by JouwWeb